Uppsatstid och julefrid(?)

Hejsan!
Idag är det Sankta Lucia, men det har jag inte märkt så mycket av tyvärr. Däremot har jag gjort fina fynd på den frireligösa loppisen ovanpå mataffären i Annedal! En julgransfot och en prima ljusslinga anno 1950. Prima utseende iallafall, funktionaliteten garanterades med en OK-ettikett på lådan och jag hoppas att det betyder att den fungerar även i dagens elektricitetsystem.

image25

För övrigt så har jag varit den goda studenten och arbetat flitigt med min och Julias uppsats.

image27

Imorgon ska jag jobba vidare och kanske fundera på det där med julklappar.
Jag har fått jobb också! Det ska jag besöka innan jul, börjar jobba redan på måndagen efter elevernas jullov, så man bör väl vara lite förberedd då och ha koll på vad som finns att arbeta med...

För övrigt så stickar jag lite på pynt för utsmyckning av julstaden Göteborg...haha. Jag tror att less is more och fokuserar på en lyktstolpe vid Majvallen. Det räcker att smycka sitt närområde tycker jag, så kan pälstanterna på Avenyn hålla sig till de blå juleljusen, de kanske matchar deras hår också, det är ju perfekt.

image28

Nåväl, får väl se vad mer som kan hinna åstadkommas innan jul!

Sankta Lucia på er!

Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

Sofia!

Det var kul att du hittat återanvändbart julpynt.Men jag blir lite orolig för ljusen. Akta er, de kan vara farliga, var förskitig!
Mamma

Förresten - ska du sticka ett fodral till en lyktstolpe eller hur smyckar du den annars? Vad säger gatukontoret om det då?

2007-12-20 @ 23:16:46
Postat av: Strumpstickan

Yes! mera stickgraffiti!

2008-02-05 @ 12:18:00
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0