Vårsol!

Den här helgen har ju varit helt underbar! Solsken och glädje rakt igenom. Inledde ledigheten med att åka och köpa balkonglådor och andra trädgårdstillbehör, sen bar det av till en uteservering i solen med de goda vännerna. Då mådde man som en prinsessa! Resten av helgen har fortsatt ute i det fria och givit följande resultat:

image85

Odlingslotten är rensad och justerad. Det var massor av smultronplantor under ogräset, mycket glädjande! Även en rabarberplanta, gräslök och lite annat smått och gott som jag inte kunde identifiera men ändå hyser hopp om att vara något användbart. Rädisfrön har kommit ner i jorden också. Det höll på att bli en katt med, men jag lade band på mig och lät den vara. Den stryker omkring och kräks i landen här och är inte det minsta rädd för vanligt folk.

image86

Balkongen har blivit pimpad med kryddor, krukor och balkonglådor.
 


Hoppas det inte är för tidigt bara så att de fryser!

Lite stickning har det blivit också i solen. Den rosa kjolen är på gång.

image88

Trots flertalet påbörjade projekt kunde jag ju inte motstå frestelsen att köpa lite nytt garn när jag besökte 2 knit för förstå gången. Silkealpacka och korta trästickor blev det! Bra att inte behöva peta på folk när man stickar.

image89

Pulsvärmare ska det bli av det, eller Emo-vantar...

Nu ska jag ge mig ut i solen igen och träffa lite slöjdfolk! Sen är det dags att ställa om sig till Fröken-Sofia igen och ta arbetsveckan i besittning.

Tutt de la frutt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka härliga stickor! Var kommer de ifrån? ;D

2008-04-21 @ 17:18:42
URL: http://www.sandraberg.com
Postat av: Anna

Härliga kryddor och vill du ha lite fröer till din odlingslott? (skicka din adress)
Rosa kjol verkar snyggt och yes, ett får eller två i trädgården vore praktiskt!

2008-04-21 @ 22:53:33
URL: http://www.stickfrossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0