The end is near...

...sommarlovets sista dag är här. Jag försöker att stoppa tiden genom att sticka så mycket och så fort jag kan, men det verkar inte gå något vidare tyvärr. Hur snabbt ska man sticka för att få tiden att gå baklänges egentligen? Eller handlar det om sticktjocklek kanske?

Nåväl, så illa är det inte! Även om det har varit underbart att vara ledig så länge så ska det bli roligt och spännande att komma igång med terminen och skönt att ge skäl för sin lön... och roligt att träffa kollegor och elever igen. Var på bibblan idag och lånade massa inspirationsböcker så man inte sitter där som ett fån imorgon och inte har en aning om vad man ska hitta på i höst...

Sista delen av lovet har bland annat ägnats åt mer klänningssömnad, Kottens gamla balklänning har förvandlats till brudtärnaklänning.

Före:                Detalj:            Efter, dock opressad:

      

Hennes farmor har sytt den här en gång i tiden och gjort de fina små rosorna för hand, helt fantastiskt! Det kändes lite jobbigt att sprätta bort det och sätta saxen i kjolen, men det är ju roligt om man kan återanvända ett plagg med historia i. Nu hoppas vi bara att klänningen funkar fint på bröllpet...

Stickats har det ju gjorts också, dock inte så att tiden stannade. Min vita kofta börjar likna något, men nu är garnet slut och i butiken med! Får hålla ut tills leveransen kommer imorgon. Tur att man har lite hyllvärmare liggandes...var och fyllde på förråden i förra veckan och följande garner gick ju inte att motstå:



Detta ska bli en stooor härlig sjal som kanske kan kompensera den där vinterjackan jag aldrig hittar.




De här karamellerna har jag klämt på många gånger i garnbutiken och äntligen slog jag till. Vet inte vad det ska bli riktigt, men nån form av utsmyckning skulle jag tro. Bra att ha till uddkanter eller varför inte  virkade blommor?

Det rosa fick jag användning för direkt. Skolstarten till ära stickade jag mig nya mobil- och mp3-strumpor som genast behövde varsin rosa kant.



Idag var jag på Strikk igen och blev tvungen att köpa det fina gröna flamégarnet som jag också hållit i många gånger. Basker ska det bli! Ska för en gångs skull arbeta efter mönster tänkte jag...




Så nu är det väl bäst att sätta igång! Får se hur mycket jag hinner innan det är dags att gå och lägga sig och vänta på att klockan ska ringa...

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Sofia!

Måste ju bara kommentera lite så du vet att jag läser:) Det är så skoj att läsa vad du har för dig! Ha det gott, kram!

2008-08-15 @ 20:20:26
Postat av: Ingemar

Måste säga att du är bäst,jag läser din blogg varje dag och tar nu upp de gamla kunskaperna jag hade från syslöjden!

Jag och Jocke sitter nu och stickar covers till klubbmästerskapen!

Igge

2008-08-16 @ 21:40:37
Postat av: Petra

Tjenamors!!

Ja, nu är jag igång här oxå så svetten lackar:) Imorgon börjar mina lektioner och sen bär det av på slöjdresa. Hoppas du haft en bra sommar, och jag HAR hört dig på radion!! Är bara så j-vla stressad så jag aldrig skriver eller nåt annat.....Jag vill bara säga också att jag med störta tacksamhet tar emot några bra slöjdprojekt om du har nåt på lur. Jag försöker samla ihop ett stort kartotek så det inte ska tina med nya projekt! Så som sagt har du nåt och har tid så maila eller blogga gärna hos mig med roliga och bra ideer! För åk 8 och 9. Kram kram och vi hörs igen. Förresten så var du supercool på radio:)

2008-08-18 @ 19:15:12
URL: http://skapaileramedmera.blogspot.com
Postat av: ...

Förresten, hur sjutton var det nu man dubbelstickade??! Som du gjort på mobilfodralet va?

2008-08-18 @ 19:20:05
URL: http://skapaileramedmera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0