Pynt i skogen

Nu har det gått ett tag sedan sist, men det är ganska krävande att jobba har jag märkt... Men nu har jag iallafall hunnit med lite av det jag trodde jag skulle göra på sportlovet - som var för två veckor sedan.

Mitt första bidrag till offentlig utsmyckning är nu klart och monterat. Var kan det vara? Ut och leta ba!

image50

Jag tycker att trädet blev mycket trevligare så här. Det växer säkert mycket bättre nu när det fick lite värme om magen. Funderade på om det kan göra någon skada men efter snabba övervägande tror jag inte det.


Det har också droppat in lite beställningar på mössor. I detta ingick en specialbeställning med annorlunda flätmönster, det var kul att vidga utbudet lite!

image51


Den bruna koftan tar sakta form. Wild and crazy som jag är började jag med ärmarna istället för fram- eller bakstyckena... Detta för att jag är osäker på hur långt garnet räcker, så jag tänkte stcka i bakvänd ordning så får den bli så lång som garnet räcker till. Huvudsaken är att det räcker till mina apärmar.

image52


Klänningen börjar ta form. Nu finns iallafall ett liv. När jag provade det fick jag tanken att det kanske är bra så?

image53

Men jag har iallfall börjat på nederdelen. Det återstår att se hur lång den blir! Klänning eller tunika? Kanske blott en bysthållare?

image54 

Lite volang börjar iallafall ta form...


Imorgon bär det av upp till Stockholm för att träffa vänner och gå på en efterlängtad konsert med det här fantastiska bandet! Det är 10 år sen sist och det ska bli helt grymt!

image55

Ha en fantastisk helg ni med!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: petra

Hej Sofia!
Vilket jättefint virkat liv! Tycker det var snyggt så. Hoppas allt är bra med dig och att du trivs på ditt jobb. Har nästan svårt atttänka mig in i att du nu är färdig med examen och allt! Det känns liksom som om alla stannat i tiden där jag gjorde! Jag ska verkligen, verkligen försöka ta mig i kragen och fräsa iväg till Götet själv en helg och träffa mina underbara gamla klasskompisar!!!!
Många kramar Petra

2008-02-29 @ 21:46:41
URL: http://skapaileramedmera.blogspot.com
Postat av: Sara

Vilka fantastikt fina mössor, kan meddela att det även är riktigt snygga på och jag har fått en massa beröm för min fina mössa :-)

Kram
/Sara

2008-03-05 @ 22:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0