Sportlov!

För första gången sedan gymnasiet är jag nu ledig i en hel vecka i formen sportlov! En av läraryrkets fördelar ger nu direkt utdelning, så himla skönt! Ska göra allt jag kan för att lata mig, men vi får väl se, jag är inte så bra på att lata mig. Många projekt står på listan, men det är mestadels roliga grejer som att sticka, klippa håret och köpa möbler. Det enda som egentligen känns lite mindre intressant är att på något sätt göra mig av med julgranen som just nu står i karantän på balkongen och har skapat en tjock matta av barr på balkonggolvet. Den förra julgranen sågade jag ner för att sedan grilla korv på den, men nu lutar det nog mot att bära bort den till Slottskogens stora kompost när ingen ser så noga på.

Sen sist så har jag gjort om mina mormorsrutor. Efter att ha sett dem på bild insåg jag att den lila trots allt var en skitful färg även i verkligheten och inte bara på bild. Så nu ser rutorna ut så här:

image46

Dessa ska sammanfogas i veckan till en halv klänning. Återkommer med resultatet!

I dag har jag virkat två broscher i trevliga färger. Jag inser att jag börjar uppfylla fler och fler kriterier för att gå under rubriken Kulturtant och Rödvinskärring. Sade också högt i veckan att tidskriften Hemslöjden är världens bästa tidning. "Inte särskilt metal" som min kära sambo kommenterade det. Nej, nej, men det är det nog ingen som har påstått heller. Men i framtiden skulle jag gärna skaffa mig en ässja och börja smida lite hårt järn! Då jävlar blir det metal. Nåväl, här är broscherna...

image47

Har också haft nytta av min nya garnvinda och ska i veckan förvandla detta garnet till en kofta:

image48

...eller börja iallafall, och detta ska bli en sjal:

image49

Är också mycket sugen på att sticka någon form av väst eller slipover med märkduksmönster. Men jag tar detta först!

Nu ska jag ta en oliv och räkna lite på stickfastheten till den bruna koftan!

Ha det fint så länge!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Lena

Visst är det underbart med sportlov!!!
Själv har jag hällt ut alla tyger och kollat vad jag har i gömmorna. Symaskinen har också kommit fram, det var länge sedan. Gött
Låter spännande med virkad klänning!

2008-02-12 @ 20:33:56
URL: http://lena-skafferi.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0