Mössfabrik

Hej igen!
Efter några månaders dvala är nu uppsatsen inlämnad och godkänd, och jag har börjat jobba på riktigt. Två stora lättnader och en stor omställning, och det är jätteskönt!
Men det har orsakat att jag inte har haft särskilt mycket energi eller tid till att förädla garn. Jag har dock tagit igen detta det senaste dygnet då jag producerat tre mössor! Det kändes befriande...

image29

En till Maria, en till Sara och en till mig!
För en liten stund sen kom jag på att jag på vägen till Linnea i Falun stickade en likadan grön mössa till mig själv. Undrar vart den har tagit vägen? Jaja...en extra mössa skadar aldrig...

Till min kära sambo gav jag en icke färdig halsduk i födelsedagspresent för någon månad sen. Den är fortfarnde inte klar, men det börjar ta sig iallafall.

image30

Här har vi två glada stickerskor som håller gnistan vid liv:

image31

Oj så skoj de har!

Så, nu har jag matat er med lite nya bilder! Hoppas de smakar... Hoppas på nya inlägg inom kort, jag känner att jag på nytt har blivit biten av stickdjävulen så det ska nog bli snart. Igår fick jag min första riktiga lön (fantastiskt...) vilken jag delvis lade på en kasse garn, så förutsättningarna finns. Och så har jag ju gott om isloering i garderoben som ska omsättas i tid till koftor. Nästa projekt är nu att virka ett liv (höhö) till en klänning och sedan sticka kjolen och sy ihop. Viss inspiration snodd från en nationell klädkedja med produktion i Asien och extra goda arbetsvillkor. Fast min kommer att bli snyggare.

Igår köpte jag också världens för närvarande snyggaste skor, för min nya lön. Vilken upplevelse!

image32

Ses snart igen!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Säärah

Oh my god jag ser en mössa minsann, hurra!! Världens bästa Soufas!

2008-01-28 @ 13:22:41
Postat av: mellansystern

kan du nte virka ett liv till mej oxå? :(
skitsnygga dojjor!

2008-01-28 @ 15:55:52
Postat av: lillasyster emma

snygga pjux!

2008-02-02 @ 18:08:23
Postat av: sara

Kan man få köpa en mössa från din fabrik istället för att tillverka en egen?? Då kankse jag till och med hinner använda den innan den kalla säsongen är slut!

2008-02-06 @ 18:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0