Naughty Snails

Ja, det här kreativa sommarlovet som jag hade föreställt mig har väl inte imponerat med sin massproduktion direkt... Men det verkar som att jag har lärt mig att lata mig iallfall, något som jag har haft lite svårt för tidigare.

Men igår fick jag till något som roade mig mycket förr i tiden, nämligen att trycka t-shirts! Min fina vän Kotten har nog kläckt ur sig den roligaste felsägningen någonsin på en lerig festival i Småland för några år sedan. Vi skulle kolla på Nine Inch Nails och på något sätt fick hon det till att de hette Naughty Snails - sluddra lite så känner ni nog att det inte ligger så långt ifrån varann! Hur som helst tyckte jag att det var dags att trycka upp en tröja med detta fantastiska bandnamn som hon stolt kan bära.



Resultatet mottogs med glädje. För att fira detta, bland annat, det finns ju alltid en anledning att fira, har vi tillbringat dagen med att smutta på rosa vin och lägga ett 1500-bitarspussel med världskartan som motiv. Ett pussel som jag idag hittade på Myrorna för 15 kronor, och köptes i befintligt skick som det stod på prislappen. "Jasså, då kanske inte alla bitar är med?" sa jag till kassörskan, något man ju får räkna med när man köper pussel på loppis. "Har ni inte provlagt det innan?" fortsatte jag. "Nej, vi har inte riktigt tid med sån't" sa kassörskan. Antar att man tappar sin humor om man jobbar där. Eller så har hon hört det förr.

Jag tyckte iallafall att det var det perfekta motivet på pussel eftersom det finns tydliga gränser och dessutom kan man lista ut ganska bra var bitarna ska ligga, då man kan sin geografi. Fotopussel är ju däremot görsvårt! Men när vi hållt på ett tag och funderat vad Ägypten, Kolumbien, Grosbritanien och slutligen Union Der Sozialischen Sowjetrepubliken var för slags länder insåg vi att det var ett tyskt pussel från 1971. Men det ska vi nog lösa!

Skepp o' hoj!

Kommentarer
Postat av: Nana H

Hej! Jag jobbar på Kvällspasset i P3, nu på fredag har vi tema offentlighet och letar efter någon som vi komma och prata om stickgraffiti + sticka en tag till vår studio. Har du tid och lust eller känner du någon annan som har det? Hör av dig så berättar jag mer!



/Nana

2008-07-23 @ 15:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0