Frökens första sommarlov

GÖÖÖÖÖTT! DÅ har man klarat av sin allra första termin som lärare! Oerhört lärorikt och utmattande har det varit och nu sitter det väldigt fint med ett sommarlov så man har möjlighet att samla idéer och ny kraft till höstterminen.

Som jag siade om sist har det inte blivit så mycket stickat sista veckorna, men nu när lovet drog igång så har jag hunnit klart med den kofta som Lotta beställde till sin söta dotter. Beställningen löd "som ditt John Bauer-skåp fast kofta" och så här blev resutltatet.



Likt?



Lite mer rosa kanske, men det är ju en fin färg i dessa sammanhang. Då jag inte hade någon referens i närheten under arbetet blev det ganska mycket rörelsevidd, men som omlottkofta menat blir det alldeles lagom så småningom. Modellen hade lite svårt att fokusera på uppgiften, men håller också på den hedervärda anonymiteten.


Hittills har lovet rullat på i ett mycket behagligt tempo. En klar kofta, en till på gång till en annan bäbis. Det är ju mycket praktiskt att sticka så små saker när man tycker om att se snabba resultat! Jag har också agerat fotbollsmamma och lagat mat medan "ungdomarna" tittade på matchen i lördags, och samlat vuxenpoäng genom att gå till tandläkaren. Fast jag kom försent och fick höra att "det är ju väldigt viktigt att komma i tid när man går till tandläkaren" och som straff fick jag borra utan bedövning. Så många vuxenpoäng kanske det inte genererade ändå...


Jag har också upptäckt ett djur som jag tycker om. Hittills har jag framhållit den rökta laxen som enda favoritdjur, men nu har även flamingon kvalat in sedan de stod och förgyllde min morgonpromenad i Slottskogen. Rosa djur is the shit. Finns det fler tro?

Gissa den tredje! Får gillar jag ju också då jag är uppvuxen med lamm i duschen, och så gör de ju så fint garn. De är lite rosa när de är nyklippta! Där har vi det.


Bääh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0