Knitting Daily (...?)

Tuffaste tröjan i stan är inhandlad! Nu har även jag kommit över den där gränsen som hindrar en att köpa saker på internet och få dessa skeppade till sig över Atlanten. Naturligtvis kom den levererad i klädsam amerikansk bred modell, med snygga raka vida ärmar och väldigt mycket rörelsevidd. Som tur är var saxen och symaskinen inte långt bort, och problemet är nu åtgärdat. Resultat väl godkänt.

image105

Tuffa pins finns numera inte bara inom musikvärden, politiken och veganrörelsen. Även vi kulturkoftor och rödvinsesteter har nu bland annat den här knappen att pryda sin garderob med.

image106

Syns inte så bra tyvärr, men man kan nog gissa sig till hur den ser ut om man lagt märke till bilden ovan och är utrustad med lite slutledningsförmåga.

Annars får jag väl erkänna att jag inte varit särskilt mycket av en daily knitter på det senaste, tiden har mest ägnats åt att jobba och att lata. Snart har jag fixat en hel termin som grundskolefröken och det börjar kännas att det är dags att ta sommarlov...

Men de höga ambitionerna för min lilla hemmafabrik finns kvar och i bakgrunden på bilden ovan syns materialet till en ny tyllkjol, svart den här gången. Koftor och tröjor av olika slag finns också med på listan, och så behöver nog Slottskogens lyktstolpar och staketen i Majorna pimpas upp lite snart igen.

Njut av våren och syréndoften så hörs vi igen till sommarlovet skulle jag tro!


/Fröken Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0