Fröjden i Trögden

I helgen var jag uppe hos familjen i Trögden.  
(uttalas [tröjden] för er som inte är därifrån och förstår rimmet)
Där firades gamla farmor och fixades med praktiska grejer, bland annat dela upp massor av saker som familjen ärvt och fått. Jag älskar ju gamla grejer och har fått med mig massor av gamla fina handarbetesböcker, garn och annat nyttigt.



Gammelfasters gamla garnburk



En liten liten del av farmors textila bokhylla

Även en knyppeldyna och en gammal fin hushållsassistent hamnade på min lott, men det var lite svårt att få med sig allt på tåget.
(Kortkurs i trögdsmål: Tåget uttalas [tåge] med betoning på å och e)

Det var hur som helst väldigt skönt att åka upp och göra lite nytta, få lite skogsluft, äta lite lax och träffa familjen. Jag hade tänkt vila upp mig en del också men det hann jag inte med förrän på tåget hem i söndags. Jag får ta det om tre veckor då det är dags att åka igen!

På tåget hann jag också sticka klart min väska!



Nu ska jag bara förstärka med ett foder för den töjer sig något enormt.
Det bara studsar när man springer till bussen!
(Ja, jag är ju oftast sen...)

Imorgon är det damgympa igen, då ska vi sticka så att stickorna glöder! Det är en bra hållpunkt mitt i veckan, då håller man sig flytande fram till helgen...det känns lite tungt nu men snart är det jullov!

Knit along!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Lite nostalgi med böckerna. Sockboken var resultatet av en tävling i ICA-kuriren där jag vann förstapris. Tyvärr kom inte mönster med på mina strumpor, för de ansågs lite för svåra.

2008-11-18 @ 21:06:31
URL: http://kristina-lakris.blogspot.com
Postat av: Brigitta, trögden

Moahahaha skönt att du håller lite språklektion i trögdsmål så att alla kan hänga med i tugget.



Hmmm så du har tänkt att "vila upp dig" i trögden om tre veckor.. jo vi får väl se hur det slutar.. hehe

2008-11-24 @ 12:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0