Basker med gôrmycket pös



Så värst lagom blev den inte... Men den var rolig att sticka! Det är ju resan som är målet, eller hur?

Jag har ägnat mig åt lite återbruk på äldre da'r, det var länge sedan. En utrensad t-shirt som jag tycker mycket om men tyvärr sitter om ett ålskinn har istället blivit en trevlig väska.



D.I.Y.: Lägg ett A4-block på mitten av en t-shirt (eller där trycket sitter) och klipp 2 cm utanför. Sy ihop. Använd resten av tröjan för att göra axelband. Jag klippte från sidan, över ärmen runt nacken och ner på andra sidan. Klipp tre remsor och fläta ihop. Sy fast. Klart! Jag har inte fodrat den, men det är nog bra att göra då trikån töjer sig, särskilt axelbandet.

Tävling: Försök att inte få något spill alls! Gör fickor av ärmarna, linda ihop småbitar till dekorativa blommor... Det kan vara en bra uppgift för slöjdläraren att utmana sina elever på!

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj!

kul väskprojekt. Det får jag nog anamma till mina helt inpirationslösa elever:)Tycker du varriktigt snygg i mössan!! Ska försöka få till en till mig själv med om jag nu får tid nån gång... Vad hittar du på i slöjden? Mina elever har fått mössvirkar dille. Givetvis i alla olika sportflaggsfärger.

Kraam!

2008-10-08 @ 22:32:58
Postat av: Igge

Mössan hade nog passat mitt tjocka huvud, stiligt!!

Bakåtsträvaren Igge

2008-10-09 @ 20:27:57
Postat av: Teresa

Kul idé med väskan!

Mössan kanske du får lov att sticka om...men det är ju också en sorts "återbruk"...

2008-10-14 @ 12:29:06
URL: http://bohusstickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0