Fortfarande lov...

...det är hur skönt som helst! Jag har nästan bara legat på sängen och lyssnat på radio och stickat  och broderat. Uppskattad mental ålder får väl sägas vara runt 70 är jag rädd. Men det är ju tur att man är flexibel!

Ett par pulsvärmare har jag hunnit färdigställa! Stickade i silke-alpacka och jättemjuka och sköna!



Av det här snygga tyget från Almedahls har jag sytt en väska då väskgarderoben behövde en uppfräschning.



På locket har jag broderat för att förstärka och pimpa tygets tryck.



I kväll ska jag på junta och innan dess köpa lite nya stickor... Juntans tema får bli baskern, då jag ska fortsätta på min basker med lagom pös efter stickinköpet, och så ska jag riva upp och virka om den här baskern då den är alldeles för stor och ganska missklädsam.



Är det någon som minns hur stolt och entusiastisk jag var över den odlingslott jag fick låna i våras? Tyvärr får jag ju skamset erkänna att det visat sig att jag är en mycket dålig trädgårdsmästare. Här ser ni höstskörden:



En ynka potät och så några svampiga rabarberstjälkar. Rabarbern har jag skördat några gånger innan också, och senapskålen frodas så man inte hinner med, men annars har det varit en mycket skral skörd... De gröna fingrarna är nog snarare grått ulliga. Men man kan ju hoppas på bättre lycka nästa gång!!

Nu hägrar juntan!

Kommentarer
Postat av: Igge

Jag måste säga att det där att jag skulle likna den där bakåtsträvaren måste bara vara elakt förtal annars håller jag med dig!

Tack för senastIgge

2008-10-02 @ 21:04:19
Postat av: Lena Blommegård

Mycket inspirerande....Tidningen i filtning, fina handledsvärmare och utställningen i Virserum. Dit får man ta sig i höst. Tack för titten!

2008-10-08 @ 20:40:43
URL: http://lenablommegard.blogspot.com
Postat av: minsta syrran

haha, men det var ju i alla fall en väldigt fin potatis.

2008-10-26 @ 20:36:30
URL: http://emmem.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0