Eidlov

Jobbar man på en arbetsplats där ledningen och majoriteten av de anställda är muslimer får man eidlov när månen är full efter ramadan. Detta hände i går kväll och nu är vi alltså lediga i två dagar! Mycket skönt! Risken finns att vi får jobba hela novemberlovet istället, men men...just nu är det väldigt skönt att vara ledig!

Bokmäsan gav stor utdelning, jag orkade knappt släpa mig hem med alla påsar och väskor... Tyvärr hittade jag inte så mycket garnrelaterad litteratur, men desto mer skönlitterärt och mängder av pocketböcker bars hem... Och vad sägs om ett inbundet album med Kapten Stofil av Joakim Lindengren? Göteborgs egen superhjälte som ivrigt strävar bakåt i tiden... Helt fantastisk!



Till min stora glädje hittade jag även en av mina favoritbarnböcker, Snigel blå av Einar Norelius. Helt fantastisk och skriven på rim år 1940.



På stickorna har jag just nu en blivande basker med lagom pös. De här hippiestickorna är ju fina alltså, och jag inser för varje grej jag stickar att jag nog behöver alla dimensioner av dessa... nu har jag fastnat vid resåren i väntan på nästa resa till Olskroken och 2 knit.



Jag har ockås dammat av de gamla korsstygnen och gripits hårt av nöjet i detta. Måltavla för det första alstret blev Kotten och se så glad hon blev:



Nu ska jag fortsätta att brodera och sticka så att det glöder!!!
Happy Eid allihopa!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Linnéa

ÅHH Snigel Blå! han är ju coolast! jag granskade den boken för typ tre år sen i skolan, men som tur är kommer jag inte ihåg vad jag kom fram till. Man ska inte granska sina favoriter. Vad är Eid för nåt?

2008-10-01 @ 13:30:42
URL: http://nehh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0