Hippiestickor

Slutligen finns de även i min garnkorg - de omtalade Harmony wood från KnitPicks. De har mycket att leva upp till men jag känner mig ganska säker på att de kommer att göra succé...om inte annat så är de ju fantastiskt snygga!



På posten kom häromdagen denna exotiska tidning, som bara handlar om tovning! Fantastiska arbeten och bra uppslag till slöjdläraren och hennes elever.



Som present till mig själv har jag utöver ovanstående beställt två nya stickböcker, Nina Sagulins uppföljare till Sticka heter Sticka accesoarer och väntas på posten tillsammans med den sprillans nya Stickat och virkat - vintage på svenska av Birgitta Forslund. Den senare stod det om i GP här om dagen och den verkar fantastiskt inspirerande!

  

Nu är det bara drygt en vecka kvar till Bokmässan! Där hoppas jag på att kunna hitta ännu fler fina böcker! Längtar!!
Men nu ska jag jobba lite och sen ge mig på mina nya vackra stickor...

Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj!

Oj, det var många bra boktips! Ser fina ut alla tre. Hoppas på rapportering om böckerna när du kollat i dem:) Javisst ÄR de fina stickorna. De går alltid att klappa om man inte vill sticka i dem:) kram Petra

2008-09-16 @ 22:04:20
Postat av: teresa

Vilken kul blogg du har!

kan du inte berätta hur Sagulins bok var, när du hunnit titta?

2008-09-18 @ 10:47:53
URL: http://bohusstickan.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Hej!



Gissa om jag tycker det skall bli spännande att höra vad du tycker om Stickat och virkat - Vintage på svenska.... Det är jag som har skrivit den och min kära fotograf Åsa som tagit alla bilder. Bilderna är fantastiska tycker jag så jag hoppas (och tror..) att du kommer att inspireras av dem.

2008-09-20 @ 08:16:08
URL: http://birgittaforslunddesign.se
Postat av: i gge

Grymma stickor,kan man klia sig med på ryggen!

Igge

2008-09-20 @ 21:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0