Grön och skön

Ännu en Rose red är klar - fast grön...



Nu har jag nog hittat den bästa dimensionen, men jag ska nog ändå satsa på att testa en gång till och då med de berömda kvartsstorlekarna... Den här gången körde jag med #3½ i strl S och det blev ju en helt annan mössa! "Bullerbynmössa" som en juntavän sade, och jag gillar den starkt! Den svarta stickade jag i S och stickor #4, och det blev en mer pösig variant som jag också älskar (men glömde hemma i Trögden i påskas...) Då kan man ju inte låta bli att testa den gyllene medelvägen på 3,75 mm. Jag får rätta mig i ledet och undersöka briljansen med kvartsstorlekarna... Den svåra frågan är bara vilken färg den ska uppenbara sig i!

Fredagen till ära vill jag också stolt visa upp mina senaste förvärv från Marimekkobutiken i Haga. Snygga etuier som nu fungerar som sticktillbehörsväska och glasögonfodral. Jag kunde inte bestämma mig för om jag gillade den gröna eller svarta bäst, men det var ju lika bra att jag köpte båda då de är så vansinnigt snygga och dessutom direkt användbara!



Fredag! Eftermiddagen har ägnats åt påtning av odlingslott och pimpning av balkong. Nu har solen dalat bakom huset mittemot och det är soffan som gäller med den snart hemkommande och efterlängtade maken!

Jag tror bestämt att resten av helgen skall spenderas i solsken vid klippor. Planerad stickning är en kort grön kofta.

Njut nu av helgen, solen och livet!

/Frudd

Kommentarer
Postat av: Petra

Den är ju bara så snygg Sofia!! Här stickas mycket lite men drejas desto mer. äntligen har jag fått lite ruljans i verkstan. och så har jag ju fått 45 nya barn som slukar ALL min energi från morgon till kväll. Snacka om att inte lämna jobbet bakom sig på kvällarna:) Jag är glad lycklig o trött!

2009-04-24 @ 22:18:30
Postat av: Nea

Åh de där fodralen är ju skitsnygga! Hur mycket kostar de?

2009-04-25 @ 09:28:16
URL: http://nehh.devote.se
Postat av: Lena F

fin Sofia möss o snygga etuier!

2009-04-25 @ 13:23:41
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0