600-maskorskoftan

Äntilgen är den klar! Hela sommarlovet har det tagit, men nu är den baske mig klar! Stor, härlig och mjuk är den!







Knytbanden är bortåt 4 meter långa vardera, så den är lite besvärlig att ta på sig - det liknar närmast att hoppa hopprep! Men sen sitter den där den sitter! Den är ganska gles i strukturen och trots det tunna garnet går det ganska snabbt framåt...när man väl stickar...

Knytbanden var ju kämpiga med sina 600 maskor och kan definitivt göras kortare.
Jag stickade storlek M, men om jag gör en till så blir det nog storlek S för den är aningen stor. Men goooo...

För övrigt så är sommarlovet slut och terminens första dag är avklarad. Det kändes bra! Det ska bli ett spännande år!
Men nu ska jag titta på sista avsnittet av Upp till kamp och fundera på nästa stickprojekt...
Kanske en stor härlig sjal eller ett par raggsockor?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den här koftan ser jättemysig ut. Var har du hittat mönstret, finns det möjligen digitalt någon stans? Kul att se allt fint du stickat.

2010-02-08 @ 11:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0