Istid v/s Värme

Det är så jääääävla kallt i Göteborg just nu. Snö, snålblåst och iskyla, vad man närmast kan lika med en istid i mina naiva ögon sett. De ögon som inte var med på den riktiga istiden, men jag anser att det är tillräckligt kallt för att kalla det istid. Mysigt med snö - JA - men satan i gatan vad kallt det är!! Jag tackar mina glada svärföräldrar  (dock inte vår gemensamma miljö och jag skäms inför de aktivister i Köpenhamn jag sympatiserar med) att jag kör bil till jobbet numera. Avgaser spys ut i samma takt som lättjan gror.

Nåväl...på lördag är det slut med kyla för min del då jag och maken flyr till varmare breddgrader med en liten mellanlandning i London. London är en av mina favoritstäder, jag bodde där under en period för ungefär 10 (!!!) år sedan och älskar fortfarande staden. På lördag kommer vi att göra en mellanlandning där på väg till The Real Goal India. Jag var ju praktisk och tänkte att eftersom det är så varmt i Indien behöver man inte ha någon jacka med sig. Dock lär det vara en aning svalt i London. Well well, vi löser väl det med besök på lokaler med tak och väggar. Faktum är att vi inte har nån direkt plan då båda jobbar röven av sig för fullt och tänker att det löser sig. Det lär det göra också, och är det kallt i London är det väl bara att parkera sig på närmsta pub. Vi hade tänkt att besöka min gamla arbetsplats Starbucks på Dover street, men som sagt får vi se vad vädret tillåter. Jag har även en vision om att hitta den glömda gatan som jag inte kommer ihåg vad den heter, men den var sjukt idyllisk. Jag har för mig att Pop boutique låg där, men enligt Google maps stämmer det inte med min föreställning om läget. Jag inbillar mig att den ligger norr om Oxford street. Vi får se vad som dyker upp helt enkelt!!!

Men huvudsaken är att Indien är resmålet och där är det varmt!!! + 24 grader, bazarer fylda av kläder, smycken och annat vackert ska bli ett nöje att besöka. Inhemsk musik, mat och kultur i allmänhet ska bli fantastiskt att uppleva. Och sedan smaskig indisk mat på det... Det är bara att hoppas på att e-coli håller sog borta då vi var lite sena med att ta vaccinet mot detta. De tre förstqa nätterna är bokade i Delhi, sen får vi se vad som händer. Hur som helst tror jag att det kommer att bli fantastiskt så länge vi håller oss friska, jag har velat åka till Indien väldigt länge.

En sak som jag har funderat på en del är vilken stickning jag ska ta med mig. Även om det är varmt vet jag ju att jag kommer att flippa ur om jag inte har en stickning att arbeta med. Valet föll sedan på en blivande sjal i dett här gröna garnet.





För säkerhets skull har jag packat ett stycke stickor i handbagaget och ett par i den incheckade väskan. Just in case... Det ska bli nån form av sjal tänkte jag. Varianten återstår att se, men det finns en risk att det blir den gamla klassikern "öka i sidan, två i mitten och en i sidan". Men jag gillar det mönstret, det är enkelt och det blir ett snyggt resultat.

Slutligen har vi införskaffat en ny kamera som ska palla lite mer än min gamla. Självklart är det ett fodral stickat till den.



Nu återstår endast en kortarbetsdag, lite tvättande av kläder och så en kort afterwork med kollegorna innan det är dags att kliva upp kl 03.30 på lördag och ÅKA!!! Jisstanes så skönt det ska bli att komma bort...

So long, suckers...

Kraaaam på er och ha en härlig julledighet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0