Puh!!

Som tur var hittade jag en funktion som jag inte visste om innan - Utkast = Dumskalleräddarfunktionen. Då tar vi det från början...

Äntligen är sticklusten tillbaka!! Jag har gått och dragit på en kreativ håglöshet ett tag, men igår kväll så infann sig den kära sticklusten och sig och riskerar istället att sparka bakut till ett hysteriskt och frenetiskt stickande. Härligt är det iallafall!  



Detta skall bli en sjal av den gamla modellen "öka en i varje kant och två i mitten - varannat varv". Ett gammalt örhänge funkar fint som markör för mittmaskan. Garnet är ju som ni ser det snyggaste och då kan man ju bara tänka sig hur tjusig sjalen kommer att bli.

Något som kan ha varit en liten del i avsaknaden av kreativitet är kanske detta underverk till elektronisk pryl. Grävde fram den på vinden under lovet och fick den till slut inkopplad. Detta är ju nostalgi deluxe, jag minns så tydligt lyckan efter att ha sålt de där förbannade julkorten och till slut fått ihop de 999 kr som krävdes för att kunna köpa den här fantastiska grå plastlådan och alla sladdar som luktade så gott. Det var magiskt för en 11-åring.



De här spelen är ju klart underskattade. Springa, hoppa, hoppa på ankor, plocka pengar och akta sig för monster. Genialt och klart tillräckligt grafikmässigt! Jag tycker att de är så snygga, både konsollerna och spelen. Glädje.

Måste genast göra plats i bokhyllan för denna entertainment machine så att den inte blir förstörd av allt damm på golvet!!

Just det! Jag har trots en tids torka fått en bloggaward av min kära syster Nea!



Regler 1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den. 2. Länka till bloggen du fick den ifrån. 3. Ge vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor. 4. Lämna ett meddelande i deras boggar, så de vet att det fått awarden.

Det finns ju mängder av fina, roliga  och inspirerande bloggar! Jag väljer att skicka tillbaks till henne och lillasyster Emma, och så lämnar jag även till Petra, Petra, Anna, Lena och Kristina och håller det på så sätt inom familjen och slöjdfamiljen. Räknar kallt med att ni ser det här!

Nu ska jag titta klart på julkalendern och sticka vidare på sjalen!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för utmärkelse!

Vilket grymt spel! Kan riktigt känna i kroppen den där speciella känslan när man har i sin hand det man trånat efter. Det är grymma ögonblick!

Vackert garn ihp med enkel modell= vinnande koncept! Ser ursnyggt ut!

2009-01-14 @ 08:12:57
URL: http://www.stickfrossa.blogspot.com
Postat av: Petra.m

Halloj! Bock o tack:) Skönt att ha kommit igång med lite stickning igen... Inte så konstigt med en svacka efter den jättehögen du hade med dig till Italien:D Har du kommit igång på skolan igen? Hoppas ni mår riktigt gott och tusen kramar från lilla jag!!!

2009-01-14 @ 21:40:56
Postat av: Lena F

2009-01-16 @ 16:14:38
Postat av: Lena F

Så roligt med en utmärkelse- man tackar man tackar!Idag har jag sorterat tyger i slöjdsalen. Kycklinggul bävernylon och 4-5 rullar kraftigt brun bomull, lite beige manchester och stark grön canvas är lite av vad jag har att jobba med! Najs med fredag /Lena

2009-01-16 @ 16:19:00
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0