Gåde, Trögden

Andra sommarlovsveckan har spenderats hos familjen. Det har mest gått ut på att ligga platt i solen, bada och njuta av att vara ute på landet. Det är så fint nu när allt har slagit ut!



Här hade vi får när jag var liten, och med den här traktorn körde jag över min första mobiltelefon!



Hemmabyggt växthus, mammas 40-årspresent av pappa.



Uthus...





Jasmin måste vara den godaste doften.



Här är min utsikt från flickrummet, fast då var det får i hagen.





Svennebananpoolen är ganska skön när det är varmt!



Min syster fyllde 20 igår och fick en väska av vaxduk. Tanken är att den ska vara vattentät, vi får se om den är det! Skulle det läcka in så har jag funderat ut att man kan tejpa med silvertejp på insidan... Är det någon som har erfarenhet av det? 





Det finns gott om lustiga loppisar där i trakterna. Vad sägs om en golvlampa i rotslöjd?





Eller ett elektriskt spel där man kan öva på trafikskyltar...



...för både före OCH efter högertrafikomläggningen!



Beano - en variant av bingo...



...med gamla bönor som markörer!



Nu är jag tillbaka i stan igen och hittade min odlingslott täckt av rabarber, så det var bara att plocka järnet så att resten av grödorna får något ljus. Stjälkarna blev till saft och den ska jag provsmaka nu!

Sedan bär det av till Värmland på festival över helgen. Värmeböljan verkar hålla i sig så det blir till att packa solhatt och flipflops, och jag funderar till och med på att för första gången skippa gummistövlarna i festivalpackningen...riskabelt...

Ha det härligt i värmen nu!

Kommentarer
Postat av: Lena F

Åh, jag vill spela trafik-elektro!! Najs sommar på dej!!

2009-07-01 @ 17:25:58
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0