Remake of The möss

Jonas mössa blev ju lite stor... Jag försökte tappert att sy in den men det blir ju sällan bra. Tog mig till slut i kragen ochs tickde om den - och det var ju inte särkilt besvärligt. Det tog i princip en bussresas tid i anspråk. En bussresa till Hemsedal på 9 timmar...



Men stickning, vin, musik och make kan en sådan resa bli hur trevlig som helst! Och fjällen i maj är fan grymt bra! Sol, värme och snö i ett! Och bräda åkte vi så att kroppen höll på att falla i bitar...

Väl hemma började mössan bli klar igen. Kolla in skillnaden i storlek...



Vill också visa upp mitt senaste stolta inköp av pryl: Underlägg till soffbordet. Inte trodde jag väl att jag skulle förespråka användning av sådant, men finns det så här snygga så...



Nu funderar jag förtvivlat på vad nästa stickprojekt är. Konstigt nog har jag inga givna alternativ. Ska rota runt lite i garnlådorna så löser det sig nog...

Kommentarer
Postat av: Nea

snygg mössa, snygga underlägg, snyggt bord!

2009-05-11 @ 22:56:42
URL: http://devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0