Virkade Västen

Fick ett hippiesug under påsklovet och bestämde mig för att virka en väst à la 70-talsduk. Efter långa funderingar och jämförelser i garnbutikerna kom jag till slut därifrån med ett grönt bomullsgarn. Föga förvånande, men de säkra korten är alltid säkra... Men jag är ändå inte helnöjd med nyansen, det är väldigt svårt att hitta exakt rätt gröna nyans har jag märkt. Antingen så är den för gul eller för blek eller... Får starta ett färgeri helt enkelt.



Som av en slump hade jag den här boken från bibblan hemma där man på ett fiffigt 70-talsvis beskriver ett smidigt sätt att virka en väst på. Det var ungefär så jag hade tänkt mig, men det var ju härligt att få beskräftelse på sina idéer!

Rita ett pappmönster som om du skulle sy, och sen är det bara att virka "dukar" i varierade storlekar och mönster hej vilt och placera ut på mönstret.



Att virka ihop dessa är nästa steg och med den cliffhangern säger jag adjö för idag!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0