Barbaballe

Hrrmmmm...det här virkandet av figurer har ju gått lite sådär... Min plan var att den här formationen nedan skulle föreställa en Barbapappa. Men det bidde ingen Barbapappa, det bidde snarare en ganska kort och tjock bomullskuk. Med mycket obehagliga vårtor till ögon. Jag kan med glädje utnämna denna till det fulaste jag nånsin skapat!! Någon som vågar utmana med sina fulaste alster??? Bring 'em on på era bloggar!!!



"Hej hej, jag är rosa och mycket obehaglig" säger Barbaballe



Men förhoppningsvis gäller regeln om att övning ger färdighet även här. Nästa blev lite mindre lik en lem, färgen kan ju också vara bidragande till detta...avlånga föremål i rosa är ju lite risky... Ska öva på att sy ögon! Tror att det blir betydligt bättre om man klipper ut i filt, ska testa det!



Parallellt med virkexperimentet håller jag på med en liten babyponcho i Eskimo. Den kommer nog att bli varm och gosig i höst åt den lilla som snart ska komma!



...och på tal om det kan jag nu med glädje meddela att jag idag arbetade min sista arbetsdag på länge, lääääänge... Nu ska jag vara hemma och vila och förbereda och ha det hur gött som helst! Ska bli skönt att ta en paus från jobbet och bara fokusera på helt andra saker här i tillvaron...

Ser redan fram emot sovmorgonen och den första lediga dagen imorgon!!!


Kommentarer
Postat av: Linnea

http://ettdisco.blogspot.com/2009/07/om-en-bragd.html

2010-08-31 @ 22:01:10
URL: http://ettdisco.blogspot.com
Postat av: Trögdsara

Barbaballe... hahahahaha

2010-09-08 @ 17:07:04
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 04:29:28
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0