Kattens kofta





Annica på jobbet har beställt en kofta, och nu är den klar. Den är stickad enligt det här mönstret i härliga Kattens ullgarn.







Visst är det en fin banderoll! Inte från det här decenniet skulle jag tro, men väl bevarad. Garnet är inhandlat till ett mycket bra pris hos Normi i Partille. Normi har alltid någon överraskning på lager och är definitivt värd ett besök då och då!! Hela butiken är som ett museum och en tidsresa i textilvärlden - åk dit!

Knapparna är i kokos (tror jag) och inhandlade på den trevliga butiken Tummelisa vid Redbergsplatsen. Det är också en mycket fin butik som har mängder av fina knappar vid sidan av allt garn och annat som man kan förvänta sig att en garnaffär har...och den är en smula mer modern än Normis!

Sticka på i kylan, nu behöver man ju vara helt invirad i ull när man ska ge sig ut!!! Burr!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jättefin kofta ..kan du mail beskrivningen ,,så vore jag jätteglad MVH Sonja

2010-02-04 @ 10:17:59
URL: http://nannas-amanda.blogspot.com/
Postat av: Eva

väldigt mysig kofta har du lust att maila mönstret skulle jag bli jätteglad.

Tack på förhand

2010-02-18 @ 17:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0