Det tar sig

...sa mordbrännaren. Idag har jag kört på med min svarta lintröja och håller nu på att sticka ihop ärmar och liv. Jag har inte någon direkt plan för hur jag ska sticka livet, men jag ska räkna lite på hur mycket och hur ofta jag behöver minska.

Jag var på Strikk idag för att köpa 3,75-stickor från Knit Pro. Men hon påstod att det inte säljs kvartsnummer i Sverige. Det har jag ju köpt förut, är det någon som vet varför det inte finns längre? (eller hellre vart det finns att köpa...)

Annars får jag köra på 3,5, men det tar emot att sticka en hel tröja (till mig själv) med så tunna stickor... Jag ska inte göra om mitt klassiska latmisstag och ta för tjocka iallafall! Har insett att jag nog behöver sticka om min gröna lintröja också. Men...det är ju kul att sticka, det är ju lite därför jag håller på! ;-)

Nu ska jag lyssna på Stickpodden del 5 och sticka vidare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0