Det är slutet på terminen...

...och jobbet upptar det mesta av min tid... Men nu är alla betyg satta och de flesta elever är klara med sina slöjdalster, det är bara några få som får komma på öppet hus i slöjdsalarna i veckan som väntar.

När det gäller stickning så har det fått maka på sig till förmån för omdömesskrivning på kvällarna. Det går mycket sakta framåt med min gröna kofta och trots att den är så liten är den inte färdig ännu. Jag hade hoppats på att få den färdig till skolavslutningen, men vi får se hur det går!



I brist på annat så visar jag upp min blomstrande balkong. Den är fortfarande under konstruktion, men ganska blommig ändå! Notera de fina fjärilarna!





Helgen har spenderats i soffan med tema Harry Potter. Jag och maken drog ner persiennerna och sträcktittade på de första fem filmerna. Det har varit mycket behagligt och jag har inte gjort ett knop nytta. Men jag fick lite inspiration till att hänga på Harry Potter Knit-a-long! Jag tänker mig en kofta till min favoritkaraktär Luna Lovegood. Det kan bli ett bra sommarprojekt i väntan på att den sjätte filmen kommer ut i juli!

Håll ut nu sista veckan innan sommarlovet!

/Fröken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0