Utställning coming up

Senaste veckan har jag, vid sidan av den lilla parentesen jobbet, frenetiskt stickat och stickat. Härom veckan ringde det nämligen en dam från Virserums konsthall som sökte stickgraffiti till en kommande utställning, Mitt liv, min tid. Och jag tackade såklart Ja! Vid närmare efterforskningar visade det sig att utställningen öppnar ganska snart och att tagsen behöver vara där ännu snarare - så det var bara att sätta igång och producera! Nu har jag kommit så här långt



men behöver nog ligga i de sista kvällarna också så jag är säker på att det blir tillräckligt. På fredag efter jobbet bär det av med rälsbuss till Småland där det hela skall utspela sig, och som tur är får jag chans att hälsa på min gamla slöjdvän Petra som bjuder på husrum. Återkommer efter helgen!

För den som saknar inspiration i höstrusket kan jag rekommendera trevliga gamla avsnitt av HAJK på SVT play. Här får man lära sig att tillverka många nyttiga saker, bland annat en säckpipa av en blockflöjt, en badboll och ett ärtrör. Strålande underhållning för den lättroade!



Mycket nöje!

Kommentarer
Postat av: Igge

Du är min Idol har ju jag sagt!Jobba på nu!

Igge

2008-08-27 @ 21:42:33
Postat av: Lena F

Vad roligt! Grattis o lycka till i Smålandet!/Lena

2008-08-27 @ 22:50:21
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com
Postat av: Petra

Självklart går det bra, jag går ju o väntar nu:) När kommer du då? Kommer du hela vägen till Bruza? Kram!

2008-08-28 @ 19:48:07
Postat av: linnea

Man kan undra varför det är bättre att ha en säckpipa än en blockflöjt.

2008-09-04 @ 10:49:40
URL: http://nehh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0