Pippi was here

Första veckan på sommarlovet har framskridit på ett mycket behagligt sätt. Varenda minut har kännts meningsfull. Det är fantastiskt. Det är ju bortåt 15 år sedan sommaren inte spenderades i hemtjänsten, i en truck, på en flyghavreåker, på ett hällristningsmuseum... Men nu är det som att vara barn igen fast med enorma möjligheter att utnyttja tiden!

Ett stycke pippitröja har växt fram sedan sist. Måltavla för denna kreation är en släkting vid namn Majbjörn, och jag hoppas att hennes föräldrar inte kollar här för det är tänkt som en present! Men jag blev så glad när den blev klar att jag inte kunde hålla mig från att lägga ut den...



I brist på levande modell får min gamla docka Elevelsa Lövhagen ställa upp. Min goda farmor ligger bakom hennes tillkomst och det är även hon som har lappat den något slitna näsan!

Väntar med spänning på vad som skall hända imorgon. Kanske solen tittar fram?

Tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: Lena

Elevelsa!? Fantasin var rik hos dej även som barn!!

Vad kul det var att se ditt fina Bauerskåp igen!

Go sommar , det är sannerligen underbart med ledighet, timme efter timme dag efter dag

2008-06-24 @ 00:22:24
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com
Postat av: Petra

Hallihallå!

Vad roligt det var att träffas!! Hoppas det inte dröjer riktigt lika länge tills nästa gång:) Tack för hjälpen med tröjan och ha en riktigt härlig sommar!! kram petra

2008-06-29 @ 16:02:26
URL: http://www.skapaileramedmera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0