Långsamt, lååångsamt...

...går det framåt med mina små projekt. Stickningen har hamnat lite vid sidan av intensiv läsning av skönliteratur, något som jag får beskylla Stieg Larsson för. Jag har verkligen fastnat djupt i det omtalade träsket som jag inte trodde riktigt på. Men nu ligger jag där och trivs och vill inte att böckerna ska ta slut!

Lägesrapport och uppdatering av stickprojekt kommer här:



Väskan har växt...



...och mössan har växt och är redo att börja tas in... Mer än så har jag inte att bjuda på idag! Såg att det var dödslänge sedan jag skrev något sist, men som sagt har inga större framsteg gjorts och inspirationen har legat nere.
Jag är så trött hela tiden, men den här veckan har vi haft elevfritt och det har varit skönt. Jag har fått massor av saker gjorda som egentligen borde ha varit fixade för ett år sedan innan jag började... Men nu så har jag fått igång bandsåg och svarv och tejpat ihop ventilationen på ett extra godkänt och ordentligt sätt (?) !
Svär för övrigt över leksaks-symaskinerna som något ägg har köpt in, från en stor och känd matvaruaffär, och de går sönder HELA tiden, jag blir tokig på att plocka ihop plastdelar! Jag skulle vilja köpa in gamla rediga Husqvarnamaskiner som håller...jag har en gammal trotjänare hemma som går som tåget (peppar, peppar!).

Nog med gnäll! Idag fick jag en ny bok på posten!



Inspirerande och rolig men inte perfekt. Fyra fyrar får den!

Mellansyrran uppe i dalaskogen har fått en väska på posten, självklart sydd av en sörjd med ack så krympt t-shirt.



Hoppas den passade, hjärtat!

Näst sist vill jag bara dela med mig av vad jag tycker måste vara en av de fiffigaste påfunden i hela Göteborg:



Och sist men inte minst vill jag göra reklam för en nära släkting till Knittaholic, nämligen vår junta. Vi träffas en gång i veckan och tanken med bloggen är delvis att vi ska lägga ut lägesrapporter och sporra / stressa varandra däremellan, samt hålla kontakt med vår filial i Stockholm. Vi går under namnet Damgympan, vi ville ha ett namn på vår "förening" och av ett fåtal förslag valde vi snabbt detta. Det är en härlig känsla att säga att man ska på damgympa. Glöm inte gympakläderna! Krypterad humor som jag tycker är skitrolig, hahahaa!

Imorgon väntar ännu en dag utan elever, fast en kort sådan då vi aldrig jobbar längre än 13.00 då det är fredagsbön för de som bryr sig om det. Imorgon ska vi dessutom ut och provgå ett elljusspår som skall nyttjas en kommande friluftsdag. Sist försvann tydligen en stor del av eleverna, den här gången har man planerat på ett annat sätt.

Tack och hej, leverpastej

Kommentarer
Postat av: Mellansystern

Jaa väskan är skitsnygg! TACK!!

Låter läskigt det där med barn som försvinner i skogen, ni kanske ska knyta ihop dem i snören och gå på ett långt led.

2008-11-01 @ 23:12:02
URL: http://nehh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0