Påskstrumpor

Nu är mina storstrumpor klara! De är stickade med Karisma, 62 maskor på stickor 3½ med magic loop, vilket ju är SÅÅ mycket skönare än med strumpstickor. Flätorna är stickade över 6 maskor med 2 aviga maskor mellan varje fläta. Hälen improviserad med handledning av Petra och foten utprovad efter hand. De var jätteroliga att sticka! Nu är bara frågan vilken färg och form nästa par ska få...grön kanske?



Påsken tillbringades i vårsolen uppe i Trögden.



Där fick jag utlopp för ett trängande täljbehov, massor av skön vårsol och en hel del familj. Härligt! Dessutom har jag nästan stickat klart en grön Rose Red-mössa också!

Min kamera har valt att lägga av, så jag kan inte bjuda på mer bilder än dessa som min ena syster har tagit. Återkommer så snart tekniken fungerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0