Ledighet deluxe

Det är såååååå skönt att ha sportlov! Jag sportar minimalt kan jag tala om redan nu. Men jag trivs för det! I helgen raidade vi IKEA på två håll och tillbringade resten av helgen med att homestyla vardagsrummet. Det finns en viss benägenhet att dumpa alla möjliga pylar i vårt hem, på alla möjliga platser. Ett drag för att försöka eliminera detta ofrivilliga pyntande av lägenheten var att slänga ut avlastningsplatserna som gjorde detta möjligt. Vi vill också försöka hålla vardagsrummet lite mer rent och avskalat. Och ... tam ta taammm ... här har vi resultatet!



Tavlan som skymtar till höger i bilden är målad av min mycket begåvade lillasyster Linnea! Man blir ju alldeles för stolt...



Snart kommer även det här snygga bordet från Svensson i Lammhult att finnas med i möblemanget.
Dessutom har jag sytt nya gardiner OCH tvättat fönsterna. Det är ju nästan präkigt i överkant.

Men hur ska det gå med kreativiteten i detta kala, rena och cleana rum? Lugn...jag har mitt gryt i ett hörn av sovrummet. Bara jag tittar på färgerna och prylarna så sätter skaparlustan igång! Och när det väl finns en plan så sitter man som en prinsessa i den nya gigantsoffan, det enda problemet är väl att det är svårt att slita sig ifrån den!



Men har det verkligen stickats något på sistone? Jodå, restgarnskoftan är så gott som färdigstickad, den väntar bara på att eventuellt få en liten ärm och så en knäppkant.



En svart alpackasjal är också på väg att se dagens ljus. Jag hade en sådan förut som jag använde så gott som varje dag, men den valde att överge mig under Metaltown i somras... Men det är bra att göra en ny!



I övrigt har jag mest latat mig och påbörjat storprojektet Sätta in kort, då jag för ett tag sedan räddade mig själv från en förväntad datordöd och framkallade massor av digitala bilder.

Jag drog en museirunda på stan idag och uppmuntrar alla som är i närheten av Göteborg att gå till Röhsska, de har väldigt bra utställningar just nu! Sundborn goes extreme again och Konstslöjdsalong 2009 är två av utställningarna som är väl värda att se! På den förstnämda kan man passa på att virka en bit av en växande gigantvirkning. Självklart kunde jag inte låta bli att deltaga.

Avslutningsvis presenterar jag lite humor @ knittaholic. 



Stor kram till alla lediga och en ännu större till er som inte är lediga!!

Kommentarer
Postat av: Lena F

ja sportlov är underbart! HAr varit och pulsat i snö i Värmland. Kul att titta in och se hur du har det- det syns att det är du och din stil/färger! Vila några dar till så ser vi snart fram mot vårlovet!

2009-02-12 @ 23:31:28
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com
Postat av: Igge

Snygg skyld med konstig text!

Igge

2009-02-15 @ 19:02:37
Postat av: Sara

Fint det blir!!

Jag ar ledig och jag njuter:)

Kram

2009-02-21 @ 23:05:16
Postat av: Sara

Ni bloggar for daligt fran juntan! Forvantar mig rapport!

kram igen!

2009-02-21 @ 23:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0