SOMMARLOV!!!

Igår fick jag sommarlov, och det kommer att vara i ytterligare 8 veckor och två dagar. Sååååå skönt! Tiden ska jag ägna åt att läsa, lösa korsord, sticka, lyssna på Sommar i P1, bada i havet, ligga i Slottskogen och annat i samma aktiva anda. Det känns fortfarande rätt overkligt då det var väldigt hektiskt och aktivt den sista tiden på jobbet. Vid närmare eftertanke så har hela terminen varit hektisk...men nu har vi tagit oss igenom den och det är underbart att ha lov och samla nya krafter till höstens termin och nya läsår!

Sommarlovsgenerös gick jag igår och hämtade ut den cykel som jag beställt till min make. Den fick lite stickgrafittipynt också så att cykeln känns som hans. Nu kan vi cykla tillsammans ut och bada istället för att han ska åka spårvagn och buss och jag cykla ensam!



På stickorna har jag ett framstycke till den snygga snygga koftan från Coats. Bakstycket gjorde jag klart i veckan och nu tampas jag alltså med ena framstycket... 600 jävla maskor ska man lägga upp!!!



Här har jag tagit mig igenom ett avigt varv också...det tar tid! Men när stycket är 5 cm långt så ska man maska av 500 maskor så då blir det ju lite mer rimligt att arbeta med igen... Fast det blir nog väldigt fint när det väl är färdigt!!!

Var på Tummelisa i onsdags innan juntan och shoppade loss lite Heavens hand! Jag knep åt mig det sista mörkgröna  för framtida projekt, jag skulle vilja ha en helgrön kofta i det garnet, men jag får vänta in höstleveransen.



Jag köpte två petrolblå härvor och de ska nog bli till en stor och härlig sjal tror jag!

Nu är det midsommarafton och vi ska strax iväg och fira under molnen - hoppas de skingrar sig mot kvällningen!

Njut av sommaren och ha de så himla bra!!

Kram från sommarlovslediga fröken...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jasmin luktar gott, men det gör även schersmin, vilket det ser ut att vara på bilden :-) Även en av mina favoritdoftblommor.

Var egentligen ute efter lite tips på vad jag ska göra med mitt Heavens hand. Velar.

Ha det bra!

2009-08-08 @ 17:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0