Plenty of stuff

Sådärja, nu är tekniken med mig igen!! Här har vi ett par stumpor i ful-Noro från Järbo garn. Jag kommer inte ihåg vad det var för variant av garnet, men det funkar på strumpor. Mycket mjukt och ganska snyggt tycker jag.



Och här är det handledsvärmare i fin-Noro, Silk garden. Jag bara älskar att sticka när man inte vet vilken färg som kommer härnäst, stickorna går nästan helt automatiskt!



Här har vi det stora projektet, en grå långkofta med flätor. I helgen var det seriös maratonstickning hos Petra i Småland! Hela lördagen satt vi bänkade runt köksbordet och stickade och smaskade på godsaker, varvat med nörderi i garn och stickmönster. Det var en härlig helg!!! När vi åkte dit hade jag stickat mudden och lite till på koftan, sen körde jag på tills garnet tog slut och hann ända upp till ärmhålet. Gissa om jag hade träningsvärk i handlederna och fingrarna när jag kom hem!?



Mönstret växer fram här, ser fram emot att skriva rent det... ;-)



Som tur var hade jag svängt in till Normi garn i Partille på vägen och fyllt på packningen. Så när garnet till koftan tog slut kunde jag sätta stickorna i ett par blivande sockor till min man. Önskemålet var stora och grå, och här är de på gång!



Nu så är jag ikapp! Bara att sticka vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0