Boktips



Jag gillar stickning och deckare, men inte kunde jag väl tro att det gick att kombinera på det här viset! Knit fast, die young av Mary Kruger handlar om ett mystickt mord där både en stickfestival och spinnrockar är inblandade...verkar det som. Jag har precs börjat att läsa och inte fått så mycket mer handling än. Men det verkar vara en lättläst bok på enkel engelska, och det är fashinerande att läsa om miljöbeskrivningar på en stickfestival och huvudpersonens tankar om senaste garnköpet och funderingar på om hon ska köpa en spinnrock eller inte... Lite annorlunda och perfekt för oss entusiaster! Hon har även skrivit Died in the wool. Det låter dramatiskt och måste undersökas! Kan bli ett sommarprojekt...


Den andra boken, The friday night knitting club finns även på svenska, då med titeln Livets aviga och räta och det är Kate Jacobs som har skrivit den. Jag har inte läst den ännu, men den verkar handla om en syjunta och medlemmarnas liv.


Jag hoppas på fler skönlitterära böcker i kategorin "Stick- och garntermer i titeln"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0