De senaste tillskotten

Hejsan!
Vad kul med kommentarer! Tyvärr har jag inte varit inne så ofta, men det blev deto roligare nu när jag tittade efter!
Som den goda (?) studenten jag är har jag haft fullt upp med min och Julias C-uppsats, men har nu beslutat mig för att vara ledig på kvällarna för att ägna dem åt högar av ull som väntar på att bli förädlade! Dessutom går jag en 7,5-poängskurs i garntekniker som behöver fyllas upp med resultat, så helt uppåt väggarna är det ju inte.
Jag tänkte nu lägga ut några av de senaste alstren...

image17
Här är ett fodral till min lika rosa digitalkamera! Det är stickat i dubbelstickning, en jättekul teknik som flera av mina kompisar har tagit till sig!

image18
En pulsvärmare med hålmönster i alpackagarn. Jag tänkte trä i nåt fint band också, och göra benvärmare till. Men jag kanske skulle göra en till pulsvärmare först...fast det är ju den första som är roligast att göra!

image19
En (1) till pulsvärmare, virkad med lite olika stolpar och maskor. Extra rosa kant! Som sagt, den första är roligast...

image20
Det här är en ganska suddig bild på en tredje pulsvärmare, virkad med små kovar på ytan. Mycket kul att göra! Får se om det blir en till?

image21

Det här var ju fantastiskt roligt att göra! Det är ett armband virkat i Cotton-Vicose med fasta maskor som botten och uppepå dem har jag virkat små korvar med först luftmaskor, fäst en pärla (som jag trätt på garnet innan), och virkat fasta maskor tillbaka ner på botten, och så fortsatt med fler korvar. Undar vad det heter på riktigt? Men jag tror att alla fattar vad jag menar med korvar, så vi säger det.
image22

Åkte lite tåg häromveckan och fick använda datorn som musikspelare, high-tech som jag är...hittade då ett nytt användningsområde för det goda garnet, nämligen som stötdämpare när skärmen skakade på tåget! Hur smart som helst...såg säkert väldigt smart ut också när jag satt och virkade / läste kurslitteratur...

image23

Här är förresten min datorväska som jag sydde och broderade i somras. I helgen fick den åka på sin första långfärd till Stockholm och den klarade sig bra.

Nu när det är dan före dan före första advent skulle jag visa en bild på hur fint vi har pyntat i alla fönster, men jag fick lite problem med bildredigeringsprogrammet...oväntat. Skulle ju bara vända på bilden, men skit fick man för det.
Jag önskar er alla en trevlig adventshelg med massor av smaskig glögg! Återkommer snart!
Kram kram
/Sofia

Kommentarer
Postat av: Eva i Halmstad

Hej kul du gillade vantarna, dom kommer från Garnkorgen ,
http://www.garnkorgen.se/product_info.php?cPath=51_276&products_id=1324
Ha en trevlig helg, Eva.

2007-12-01 @ 08:32:02
URL: http://evaihalmstad.blogspot.com/
Postat av: linnea

har inte du det där visningsprogram för bilder och fax, eller vad det heter? isf kan du ju bara vända dom där.

2007-12-07 @ 12:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0