Rosa odlingslott!

I söndags kom det glädjande beskedet att jag nu får disponera en av odlingslotterna utanför huset där vi bor. Gött!

image77

Nu är det bara att börja bygga ett pyttelitet rosa staket och kanske virka en svamp som dekoration. Och låna en bok om hur man gör med land! Man kan ju inbilla sig att sådant sitter i ryggmärgen när man är uppvuxen i skogen, men jag får erkänna att jag känner mig lite grön efter dessa år i stan...och kanske för att jag inte brydde mig så mycket om det på den tiden mer än att skörda frukterna av min mors trädgårdskonst. Men jag antar att en bra början på äventyret som trädgårdsmästare är att förkultivera tomatplantorna och de andra känsliga växterna inomhus? Jag har ju haft balkong innan iallafall, men själva jordgrejerna blir utmaningen!

Något annat som är rosa är det här garnnystanet.

image78

Det ska bli en extra luddig och volangig kjol som kommer att bli formad så att den passar ovanpå den gröna i tyll.

Och på tal om flamingokräks så håller jag på och pimpar min sjal som kom till för något år sedan. Den består av ett gäng virkade bitar som är ihopsatta. Men då jag tycker att det är ganska tråkigt att sy ihop saker har det i det här fallet resulterat att det inte hållt riktigt, eftersom jag slarvat med det tråkiga momentet. Men nu så blir det förstärkning och fler rosa rundlar!

image79

Den lilla svarta växer också sakta men säkert fram.

image80

Otåligheten själv valde stickor nummer sex så det blir lite glest och skirt, men också större chans att det blir klart överhuvudtaget.

Jag ska blida klubb mot tunna stickor tror jag! Nån som hänger med?


Kommentarer
Postat av: Lena F

Jag blir med i klubben!Säger som eleverna- blir jag klar idag?
Fast å andra sidan...har just virkat med nål 2.5... Jag är med ibland då!

2008-04-08 @ 22:13:53
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com
Postat av: Martina

Hej vännen!
Hoppas att allt är bra, jag brukar titta in här ibland och tycker att det är superskoj att läsa om vad du gör! Ha det gott!

2008-04-09 @ 09:16:57
Postat av: björne

fy faaaaaan varueDUKTIG, lillfittan! jag är så stolt över dig. kramkraaam!

2008-04-09 @ 09:41:13
Postat av: Petra

Vad härligt att du är igång med en massa roliga projekt och det ska bli spännande att följa din lilla täppa framöver!

2008-04-10 @ 08:21:32
URL: http://petrao.blogspot.com
Postat av: Petra.m

Kul!!!
Jag ser fram emot ett litet rosa staket, det skulle ju vara super!!! lite blomsterstickor skulle du ju behöva med:D
Jag är också med på storsticksklubben...förutom vid strumpstickning då försås...
Kram Petra

2008-04-10 @ 18:19:42
URL: http://skapaileramedmera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0