do redo

Idag har jag slaktat tröja! Var ute och grävde i det sista och fulaste som brukar finnas kvar av rean så här års, och fick tag i en stickad klänning eller kofta utan ärmar eller lång väst, vet ej vad som är korrekt benämning  på plagget, men det var av 100 % ull och stickat i snyggt flätmönster. Då dagspriset låg på 74:50 istället för 498 kr som först var utropat klippte jag nöjd och överväldigad till! Jag var inte helt nöjd med formen och ärmmuddarna, men såg de goda förutsättningarna för att klippa lite och sy om. Så detta har lördagen ägnats åt, varvat med korvätning. Här ser ni före- och efterbild!

image42

Lite rak och klumpig, eller hur?

image43

Så där ja, figursydd och nätt!

Jag var och fyndade på lördagsloppisen idag också. En klassisk garnvinda för 50 riksdaler. 

image44
                                           
Jag tycker att den pryder fönsterbrädet alldeles utmärkt, men vi får se vad min kära sambo tycker om pyntet. Jag har lovat att göra mig av med en pryl för varje ny pryl jag släpar hem, men garnvindan ser jag snarare som ett redskap än pryl.

Hittade en riktigt gammal garnvinda också, en sån som står på golvet och har ett snurrande hjul fast det är fyra "armar", varav en går att vika ner så man får på garnhärvan. Men den hade nog räknats som möbel och det är rätt fullt av sådana i vår lägenhet redan. Fast den var väldigt fin...får se om den är kvar nästa vecka, i så fall är den nog min ändå.

Det går sakta men säkert framåt med mina mormorsrutor också. Ska jobba vidare med att föröka dem i kväll.

image45

Det blev dålig färg här, det ska vara mörklila istället för fulblå som det ser ut att vara. Men nu är det dags att massproducera vidare! Hörs snart igen!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Emma

en sån där klänning/väst/tröja letade jag efter hela dagen idag när jag var och handlade! haha!

2008-02-02 @ 18:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0