Helg

Hej igen!
Sedan förra inlägget resulterade lördagskvällen i ytterligare en mössa. Då jag skänkte min senaste i samma format till Västtrafik på nyårsaftonsnatten var detta en nödvändig komplettering av garderoben. En svart mössa är en bra bas, som jag nu återigen har i min ägo. Gött!

image33

Och så här ser den ut på!

image34

Hör av er för mönster eller en beställning. Stickas på tre timmar blott. Hör även av er om ni vill ha en dammsugare som smälter när man använder den.

Vad som slog mig nu var att jag under den tidigare nämnda dvala trots allt hann prestera ett t-shirtbroderi, vilket synes ovan. Ett bra sätt att förädla blanka plagg från butiken.

Helgen har även bjudit på en färdig sjal till Jonas:
 
image36

Jag var tidigare orolig för att den skulle bli för liten, men insåg nu att det inte var något bekymmer. Den räcker från köket, genom hallen och in i vardagsrummet. Problemet är snarare att orka bära den runt halsen...

image38

Jag har även hunnit påbörja det virkade livet till den blivande klänningen! Hoppas på snabbt resultat! Återkommer om detta.

image37

Det var allt för idag! Återkommer så snart jag har något att publicera... Vill bara tillägga att det var så himla fint väder idag och att det gör så mycket för humöret! Underbart med solsken!

Well well, ha en bra arbetsvecka så hörs vi!

/Sofia



Kommentarer
Postat av: Strumpstickan

Härlig mössa! Kul att hitta fler stickare på nätet från götet:)

2008-02-05 @ 12:16:48
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/
Postat av: AK

Haha, den sjalen påminner mig om en viss Lovikka-halsduk som vägde 300kg.. (ungefär) Haha.

2010-01-26 @ 09:18:33
Postat av: AK

Fast jättefin :)

2010-01-26 @ 09:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0