Ett snötäckt påsklov

image65

Snön faller för fullt över Göteborg och jag är ledig - det är så skönt! Så här såg det ut utanför huset i går morse, krokusarna ser lite frusna ut... Jag hade sett fram emot kaffe på gården hela veckan, men det är inte så dumt att vara inne och lata sig eller att pulsa i snön heller - jag behöver verkligen en veckas lov! När jag åkte från jobbet i torsdags var jag helt slut och hade verkligen inte klarat av en lektion till! Men nu är jag så ledig och harmonisk som man kan bli tror jag...

Påsken tillbringades till stor del med Jonas familj. Gissa vem som har målat de olika äggen?

image69

Det var så skönt att komma ut ur stan ett tag! Var på konstrunda i Skåne och tittade på fin keramik och snygga skåp. Men det var inga som kunde mäta sig med min goda vän Petras verk. Hon har ett eget krukmakeri i Småland, titta på hennes fantastiska grejer på http://skapaileramedmera.blogspot.com.

image68

Nu är det ju jag som också vill köpa ett hus och en verkstad, jag blev så himla inspirarad bara av att komma ut på landet! Men man ska väl kunna försörja sig också... och man måste ha drömmar!

En påskkofta har blivit till, eller rättare sagt färdig, under helgen.

image66

Jag var så himla nöjd när jag köpte knapparna, men jag tror ändå att jag ska byta ut dem. Koftan fick lite väl mycket rörelsevidd, så jag tänkte justera lite så att knäppningen går omlott istället och då använda någon slags pinne att knäppa med, som man kan köra rakt igenom framstyckena. Ska ut och se vad som finns på marknaden...

 Måste visa upp den rosa plyschlampan också! Är den inte fantastisk? I väntan på en kristallkrona så är den perfekt till den bruna väggen.

                            

Och med tanke på att det är så mycket snö ute nu så kan jag meddela att min trädstrumpa nu även fyller en praktisk funktion, kolla hur kallt det ser ut!

image71


Nu ska jag grädda våfflor i mitt vuxet inköpta våffeljärn och med det hedra Jungfru Maria!

Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Anna

Underbar kofta! Fina nålar och spännen finns på Strikk, kollade in dem idag när Petra och jag var där och spanade. Låter härligt med lov!

2008-03-26 @ 20:24:36
URL: http://www.stickfrossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0