Inspiration från hufvudstaden

Förra helgen var jag i Stockholm och träffade mina fina vänner och var på en mycket bra konsert med Smashing Pumpkins, mina enda idoler... Hann även med att träffa systeryster med mustashen en sväng! Helgen avslutades med knatade runt Söder där det  bjöds på mycken inspiration. Sara var min fantastiska guide! (som inte ännu har svarat på om jag får lägga ut bilden, men jag chansar - hon är ju så söt på den! Och gissa vad det är för mössa hon har på sig?)

image56

Kolla vilken snygg skylt! De hade massor av snyggheter i fönstret, men tyvärr var det inte öppet...

image57


Sara och butiken Beyond retro inspirerade mig med snygga kjolar. En fluffig kjol är ju vad alla behöver! Kan användas för volymens skull eller bara som snygg i singularis.

image61

Jag bestämde mig så klart att sy en egen, och här har vi materialet.

image59

Någon som blir förvånad över det överraskande färgvalet? Jag har redan satt saxen och symaskinen i tygerna, men det är inte riktigt färdigt ännu så jag återkommer med det lyckobringande resultatet! Är även sugen på att sticka någon form av rosa volangkjol till, kanske i mohair...det återstår att se hur mycket volanger man tillåts ha per person, men jag skulle tro att det är ett gäng. Ju mer desto bättre tror jag! Rosa ludd borde ge extrapoäng...till något...

Jag har beställt etiketter på Knapp-Carlsson, och nu har de kommit! Dags att börja märka saker!

image62

Men nu är det lördagkväll och jag ska fortsätta med den bruna koftan! Det låter väl spännande? Faktum är att det är så j--la skönt att vara ledig på helgerna! Jag bara njuter varje sekund och ägnar gärna kvällen åt att  vara tant. Förut har ju helgen inneburit jobb, eller dåligt samvete för att man tackat nej till jobb, men nu är det baske mig full-time-off som gäller och det är underbart!

Baj baj!!


Kommentarer
Postat av: Sara

ÅÅÅÅH jag vill ha en sån där etikett till min mössa! Sicken fantastisk pingvinpose jag demonstrerar - imponerande!

Volanger, volanger i mängder! Och rosa fluff! Mama mia I´m excited!

2008-03-10 @ 09:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0