Påsklov del 2

Efter en kort genomgång av sortimentet av alternativa knappar i Göteborgs centrum hittade jag det enda rätta som knapp till min kofta - en virknål i bambu såklart! Bonus är att man alltid har en nödvirknål med sig för oförutsedda situationer! Hur smart som helst.

image73

Med det kan nog vara på sin plats att borra ett hål i nålen och sätta fast den i koftan så den inte halkar ur, det vore trist.

Raiden på stan resulterade även i några fantastiskt blommiga klänningar på Indiska. Jag är skämmigt medveten om att det inte är ekologiskt odlat, men ack så fina och köplusten brottade tyvärr ner samvetet.

image74

Jag har på senaste tiden bestämt mig för att inte sticka något av för tunt garn med för tunna stickor, då det är meningslöst, tröttsamt och tidsödande. Ändå föll jag för Kaffe Fasetts självrandande garn som har så snygga färger. Får se som jag orkar göra något av det, men det känns helt rätt att ha ett nystan att titta på i alla fall!

image75

Jag har även fått till en riktig hippiesjal i veckan. Den blev väldigt stor och tung, men det var skoj att sticka i det tjocka garnet och att komponera randningen.

image76

Nästa projekt är en kort och kortärmad kofta, inspirerad av en lila bomullströja som finns på Indiska men som jag tycker är lite för fladdrig. Vi får se vad det blir av det!

Ha det fint/

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0