Feber, vår, vinter, fjäll och sol...och lite stickning

Det är länge sedan sist nu! Den underbara helgen jag siade om sist infann sig ej, utan ersattes av en fyradagars feberdäckning. Det var ju väldigt kul! Orkade knappt sticka liggande. Däremot fick jag av min goda vän Lotta en dvd med något jag sökt efter i bortåt 10 år, nämligen Peter Birros gamla serie Hammarkullen! Jag spelade in den på video när det begav sig, men sen har banden försvunnit. Tack vare modern teknik som jag inte behärskar har jag äntligen fått se serien igen! Den är fantastiskt bra och genomtänkt, varenda karaktär är så fin. Min favorit är förståss Proletären Frank, mycket bister och bakåtsträvande. Har ni inte sett underverket så kom och låna min dvd! Det är extra kul att se nu när jag känner igen mig i miljöerna!

Under tiden jag låg i däck så har det blivit vår! Så här fint är det utanför köksfönstret nu:

image99

Men sen gjorde jag och min kära sambo en årstidsresa och åkte till de norska fjällen för att åka snowboard! Det var så skönt att komma upp! På sina håll hade snön smält, men backarna var snötäckta trots ihållande solsken, underbart!

image100

Kroppen fick sig en omgång då det var länge sedan förra åket... Tur att det var gott om fina rastplatser på fjället!

image101

Vi hade missat att det var någon form av bartömning och festival med dåliga band, så bussen var ju full av lustiga innebandyspelare i alla åldrar som skulle festa loss. Vi var lyckligtvis inbokade en bit från ståhejet. Där satt vi fint i snödrivan utanför stugan och konstaterade att vi inte är 20 längre...

Här hemma har jag fått ihop den rosa stickade kjolen som är tänkt att passa som värmande fodral till den gröna tyllkjolen.

image102

En stolpe på balkongen har fått sig en strumpa:

image103

Hittade en ny stickbok på bibblan idag som verkar rolig! Vad sägs om en rund labyrintmatta och bollboa?  Det och många andra idéer finns i kapitlet som handlar om var man kan göra av restgarner! Väl värd att ta sig en titt i för lite inspiration.

image104

Nu önskar jag alla en fin helg i solskenet! Själv ska jag ut på öarna, det ska bli hur skönt som helst!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0