Omåttligt snygga saker

Spenderarbyxorna har varit på i omgångar här under sommaren och nu senast igår. Indiska har lyckats igen och gjort ännu en omåttligt snygg kopp:



Likaså en vacker ljuslykta med tingeltangel:



Loppisfynd (?...den var ganska dyr...) från den skånska sommaren:



Och så Traderafynd, något bättre pris men utan snyggt teaklock:



Jag kan ju nörda in mig ordentligt när det gäller handarbets- och hemslöjdsböcker, och helst gamla sådana. Jag tycker att det är häftigt att det är samma teknik som har använts i flera hundra år, instruktionerna är desamma då som nu. Modellerna kan ju skilja en hel del beroende på tid, men det är kul att se att det är mycket som är samma eller liknande och bygger på samma grundtanke.



Här har vi två gamla godingar som jag har kommit över i sommar, en på loppis och en har jag fått av en vän som fått boken av en gammal dam. Vännen i sin tur tyckte att boken nog skulle göra mer nytta hemma hos mig. Och jag tar tacksamt emot sådana skatter!

Slutligen måste jag visa min härliga almanacka som jag beställt på www.personligalmanacka.se. En alldeles egen, med förtryckt namn, adress och vad man vill ha med. Framsidan väljer man själv, färg eller mönster och så vad man vill ha med inuti kalendern. Jag verkligen rekommendera en sådan, det gör hösten lite roligare!



Framsida, jag valde med årtal och namn.
Försättsblad med valfri text samt namn, adress eller vad man nu vill ha med.



Nu är det fredag och en lång härlig helg väntar!!!
NJUUUUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0