Den här inspirationen...

...har lyst med sin frånvaro de senaste veckorna. Inte vet jag om jag fick en överdos där i början av november? Nu har det iallafall varit öken varvat med gråmulet i det annars ganska grönrosa kreativa sinnet sedan det förra inlägget. På jobbet är det också ganska tungt och trist och fattigt på inspiration. Tyvärr (?) spenderar man ju större delen av sitt vakna liv på jobbet så det präglar väl resten av dygnets timmar också ganska väl. Det där tyvärret får man väl hålla med om när det inte är så himla skoj att jobba, men det finns ju också stunder som är underbara och man bara brinner för det man sysslar med större delen av sitt dygn, och således med glädje jobbar över och fixar och trixar... Onekligen har det ganska stor betydelse för ens totalsituation iallafall! Och just nu är det ganska sugigt, men det måste det få vara ibland! Vad skulle man ta sig till om det var perfekt jämt? Bli religiös? Nej då trivs jag bättre med berg-och-dalbanan!! 

En glädje har iallafall varit onsdagarnas juntor som håller i sig i alla väder!! Även om vi varit ganska bittra hela högen ibland så har vi iallafall stickat! Yeeeeyh!

Idag var det dock en väldigt bra på jobbet, vi har varit på skolbio och lite andra pedagogiska aktiviteter på stan. Solen sken och luften var frisk och klar! Rosor på kinden och solsken i blick hela dagen!!

Andra glädjeämnen här den närmaste tiden:

# Hela helgen som gick var fantastisk! Tre dagars ledighet och perfekta aktiviteter, från bra film i soffan, frukost på trevligt café och eftermiddagsöl med mannen på stan, till trevligt afterwork med kollegor, bra konsert och glada vänner liggandes i en hög på trottoaren kl 02.00

# Jag har flera roliga stickbeställningar att sätta igång med

# Två härvor vansinnigt snyggt garn ligger och sneglar på mig i soffan

# Lägenheten är adventspyntad och doftar vaniljljus och glögg

# Bra bok på G

# Inser då och då glädjen med att laga mat kombinerat med att den blir god. Idag lyckades jag med spenatpiroger och coleslaw, mumma!

# Imorgon är det junta igen, julejunta

# Tool ljuder vackert i högtalarna just nu

och sist men inte minst

# om 2½ vecka drar vi till Indien!!!

Som ni kanske gissat kommer jag inte att bjuda på några bilder den här gången. Jag skulle kunna skylla på att kameran faktiskt blivit funktionshindrad, men jag har ju redan erkänt att jag inte har så mycket att erbjuda just nu. Att lägga patiens och kolla på gamla avsnitt av Tre Kronor på Youtube har fyllt mina inspirationslösa kvällar.

Men nu är det slut med grådagarna!! Årets tråkigaste månad är slut och det är dags att rycka upp sig! Det är december för faaaen!

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Trögdsara

Snart får du åka till Indien god damn it vad härligt!!!

2009-12-09 @ 14:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0