Firerier

Jullov - det har ju varit hur skönt som helst! Bara en dag kvar... Hoppas att helgerna har varit fina och lediga!

En vecka innan jul flydde jag och min kära sambo fältet och har sedan spenderat två veckor i Egypten, firandes jul och nyår. Det var faktiskt hur skönt som helst att hänga i värmen på stranden istället för i kylan här hemma. Julafton och nyårsafton firades i någon form av gigantiskt partytält täckt med persiska mattor och fyllt av smaskig mat och oundvikligen ett större gäng andra turister. Men vi lyckades hålla oss ifrån så mycket folk som möjligt och hade en fantastisk semester.

För att hålla lite på traditionerna och julstämningen hade vi med oss en kär vän på bild.



Annars var det mest så här:



...så här...



...och så här...



att vara turist. Och det har inte varit så dumt!

Kreativiteten har väl legat på minusskalan till förmån för enorma mängder mat, dryck, böcker, korsord och sol. Min magsäck är nog uttöjd till tredubbel storlek då tre mål om dagen bestod av enorma bufféer.

Jag ser fram emot ett nytt år. En tråkig grej med att 2008 är slut är att det är dags att skrota den snyggaste almanackan jag har haft i min ägo...



Men utöver det ska det bli skoj med 2009! Hoppas på att det börjar spritta i handarbetesfingrarna snart, men känner ingen stress...

Kommentarer
Postat av: linnea

Hej storasyster! Har planerat att ringa dej när jag bli frisk och orka prata. Har varit sjuk i 10 dar nu. Ni verkar ju haft dte bra i alla fall! Du har fått en award i min blogg!

2009-01-06 @ 15:28:55
URL: http://nehh.devote.se
Postat av: Petra

Hej Sofia!! Åh, vad härligt det ser ut med sol och värme. Jag blir riktigt avis... Har som du förstår inte kolat av:) Men det känns som det ibland. Lusten för både handarbete och verkstadsarbete dalar upp och ner hela tiden. Hoppas det bättrar på sig lite i verkstan snart dock när det börjar våras igen.... Kommer knappt ihåg när jag satte upp öppet-skylten sist.. Fattar inte vvarför jag ska vara en sån svängig typ men det är väl bara att acceptera! Har du haft en bra termin annars? Själv har jag ju satt betyg för första gången i mitt liv och det var det värsta jag gjort, alltid är det några som blir besvikna. Hua, men man vänjer sig väl antar jag. Till våren ska jag bara jobba som bildlärare och det ska bli skönt att bara ha ett skapande ämne att planer för. Jag har lagt så himla mycket energi på lektionsplanering och annat att jag blir helt matt. Ska försöka coola ner lite i vår och tänka att det blir bra ändå. Tusen kramar från mej:))

2009-01-06 @ 18:20:16
Postat av: Milla

i know! jag hade också den där tjusiga almanackan i min ägo, och det kändes mycket vemodigt att lägga undan den för en ny, mindre tjusig variant. :(

2009-01-20 @ 23:28:19
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0