Korta koftan är klar...

...och jag hann till skolavslutningen! Avmaskning och isyning av knapp skedde visserligen på bussen i morse men när jag klev av så var den alldeles nybakad och (oblockad men...) redo att bäras, och det var ju målet! Dock tror jag att den kan behöva sig en omgång mellan de fuktiga handdukarna för att få styrsel på knäppkanten fram, den buktar lite. Men i övrigt är jag supernöjd med resultatet!











Mönstret är rakt igenom freestylat men jag har iallafall antecknat så att jag förstår, men jag tänkte försöka få till ett ordentligt mönster i helgen och lägga ut här på bloggen om det är någon som är sugen på en likadan. Garnet är Rowan kid classic och jag har använt stickor # 4.



På tal om skolavslutning så var det en fin men utmattande dag och jag kunde vara en mycket stolt fröken! Nu vankas en veckas intensivt arbete utan elever men med mycket fika - rabarberpaj står i ugnen till fredagsfikat imorgon - och sedan ligger åtta (8 !!!) veckors härligt lov framför oss!

Jag satt och tittade igenom anteckningar och planering från för exakt ett år sedan och jösses vad det har hänt mycket sedan dess...nu känns det faktiskt som att jag har koll på läget och är i fas med det som ska göras! Det är hur skönt som helst...annat var det efter den första terminen som nyexad!

Skål för det och så återkommer jag med mönster och andra godbitar till helgen, kanske redan imorgon men det vet man inte så noga.

Det ska ju tydligen spöregna hela helgen, booooooooriiiiiiing!
Eller: Wohooo, stickhelg!  Not in public, though. Inomhus isåfall.

Kram på er så länge!

Kommentarer
Postat av: Petra.M

Den är skitfin helt enkelt!!!! Jag måste nog göra en liknande jag med:) Åh, visst är det underbart med långt sommarlov:) Idag och på måndag sen så... Vi fräser till Bulgarien två veckor nästa lördag sen är det Hultsfred. Men efter det kommer jag GÄRNA och hälsar på i Göteborg, vore super! Ha det så jävla bra så länge:)Kraaaam Petra

2009-06-12 @ 06:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0