Rea, koftor och klänningar

Hejsan kära bloggläsare och stickare!
Det är Kristihimmelfärdshelg och slappfaktorn är total här hemma, jag har spenderat nästan hela dagen i soffan! Men det är väl sådant man behöver göra ibland också tänker jag. Tittat på film och lagt pussel har jag iallafall kommit mig för under tiden i soffan!

Som ni säkert har blivit varse så är det ju garnrea - jag passade på och slog på stort i veckan.



Jag har inga direkta planer på vad det ska bli, men det är ju alltid bra att ha lite extra alpackagarn och resten var bara snygga...

Men till den här härliga mönsterboken köpte jag mig ett gäng nystan för att kunna sticka den snygga omlottkoftan på framsidan. 



Förra helgen blev en barnklänning sydd. Tyget köpte jag för flera år sedan och resten av det är foder i en jacka som jag inte längre använder... Men det är väldigt fint och jag tycker att det passar perfekt på den här modellen! Mönstret är från Lillans garderob från Husqvarna, odaterat men jag gissar på 1958... Nån som vet mer? Det är en fantastisk liten samling måste jag säga.





Bara loggan är så himla snygg!!



Men nu känner jag att det är dags att gotta ner sig i stickningen och äta en bit ost... Jag håller på med en kort och kortärmad kofta som ska sluta under bysten, så snart borde jag kunna presentera ett resultat då det inte är så stora stycken. Det är ett roligt projekt i ett härligt garn och färgen är självklart grön...



Men först: mot ost- och vinkylen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0