En sjal för en kväll

...eller på en kväll och en spårvagnsresa rättare sagt. Den är virkad som en girlang med två maskor i varje maska varannat varv. Jag har använt ett hekto Heavens hand.





Nästa projekt är i samma garn och ska bli en kort kofta, fast i en ny modell som ännu inte är utformad. Jag blev väldigt nöjd med den här men nu tror jag att det ska bli raglanärm och en annan urringning.



Parallellt med denna ska jag nu sätta stickorna i ett nystan hederligt grått ullgarn och förvandla detta till ett par långa pulsvärmare. Jag är otrologt sugen på en riktigt lång grå kofta, men det är ju ett ganska stort projekt så jag börjar lite lättare för att få lite feeling för garnet. Det finns ju väldigt många snygga långkoftor ute i butikerna nu, och jag har faktiskt övervägt att KÖPA en, kors i taket... Men det är ju bara massa jävla akryl i allting och därmed uteslutet. 

På söndag bär det av till bokmässan, men nu blir det stickning, vin och ost!! FREDAG!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0