Grötö och mormorsrutor

Efter några veckor av diverse förkylningar och feberattacker börjar jag nu ta mig upp på banan igen, lagom till påsk! Förra helgen skolkade jag från sjuksängen, tog några Panodil och drog iväg på Stickfest i Väst på Grötö.

Där vimlade det av härliga sticktanter i alla åldrar och kön, det var härligt! Jag var bara ute över dagen men de som sov över fick stifta nämare bekantskap med både Kaffe Fassett och hans man. Själv är jag nöjd nog med att ha suttit bredvid Kaffe och stickat...lite starstruck blev jag men behöll lugnet, och blev så där svenskt nonchalant istället. Stackaren satt alldeles själv vid sitt bord där han skulle signera böcker, men när alla hade fått sina signaturer blev det tomt på folk. Alla satt på lagom avstånd och stickade på sina projekt och låtsades inte om att världens mest kända stickare satt i rummet, fast alla var fullt medvetna om det. Hoppas att han tyckte att det var skönt att få vara i fred.
Människan är underlig.



Där på Grötö sysselsatte jag mig med att virka mormorsrutor för fullt! Som synes ska det bli till en filt av något slag. Den är ju nästan klar upptäckte jag, jag har alltid inbillat mig att det ska ta 1000 år att göra en sådan. Men i nuvarande storlek blir den 35 rutor stor. Det är ju en ganska liten filt, vi får se hur stor den blir...för varje extra varv tillkommer ganska många extra rutor. Ska det bli en bäbisfilt kan det ju räcka med 35 rutor... 



Som ett litet startprojekt inför filten gjorde jag ett mobilfodral till min nya tjusiga rosa telefon. Det är fodrat med trikå så att det inte ska komma in så mycket damm, varken från ullen eller från omvärlden.

Nu ska jag fortsätta med de sista rutorna till filten och sen är det nog dags att börja virka ihop dem! Låt säga att det ska bli en bäbisfilt, men till vem? Det kan man få fundera på ett tag...

Glad påsk på er!

Kommentarer
Postat av: Lena Florén

låt oss hoppas att det blir en synnerligen underbar och söt liten bäbis som får snusa på den filten innan 2011 är här...

2010-04-01 @ 21:32:50
URL: http://lena-skafferi.blogspot.com
Postat av: Nea

Jag tror jag vet! :)

2010-04-02 @ 08:18:40
URL: http://ettdisco.blogspot.com
Postat av: metamorphosis

Stackars Kaffe! Hoppas det var ngn som pratade med honom? Tänkte så att han inte behövde sitta där alldeles ensam hela tiden?



Filten ser då ut att bli riktigt fin!

2010-04-02 @ 17:44:29
URL: http://metamorphosis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0