Skåpmat och vårsol

Det kan löna sig att rota lite i garderoberna. Ambitionen med det här påsklovet är bland annat att vi ska röja på vinden. I väntan på att vi ska komma igång med der röjde jag runt lite i mina garnlådor och hittade den här gamla trasan!



För några år sedan påbörjade jag detta projekt, det ska bli en tunika eller tröja eller nån form av överdel. Till min stora glädje upptäckte jag att ett helt framstycke faktiskt var färdigt, vilket gjorde det hela lättare att fortsätta på... Jag har varit sugen på en kort och lite slafsig glesstickad tröja ett tag, så det här kan ju bli perfekt. Vi får se. Jag satte iallafall igång med bakstycket i en rasande fart och snart är det dags för ärmar!



Det svåra med att fortsätta på halvfärdiga projekt är ju om man inte varken kommer ihåg eller har skrivit ner vad man har använt för stickor eller hur man har gjort... Men som tur var mindes jag att jag hade använt just de här stickorna till den här tröjan! Dessa har jag tillverkat själv av 6 mm rundstav, lackbets, cernitlera, pärlor och lim! Pennvässare är perfekt för att forma toppen på stickorna och så krävs det lite sandpapprande för att få en jämn övergång. Enkelt och kul!
Angående själva stickningen så var det bara att spänna ut stycket och räkna...



Så här gött var det i solen i lördags! Det har dock varit lite mulet efter det, men vi hoppas på mer vårsol snart...
På bilden ses Claras vantar som jag stickat med stickor # 4 i Rowan Kid Classic. Ett mycket bra mönster som jag rekommenderar er att testa, perfekt till vårdagar! De fungerar även att sticka med i solen...

Ha det gott och njut av påsklovet ni som har ett sådant den här veckan!! Det har jag... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0