Mastodontkoftan är klar!

Äntligen är den klar! I takt med att medaljerna har trillat in i Kanada så har maskorna och stygnen bildats här hemma. Och nu är den stora och tunga koftan färdig och monterad, men inte blockad ännu och knappar skall inhandlas.

Här har ni resultatet:



Den är jättevarm och skön - och tung! Jag har faktiskt tappat räkningen på hur många garnnystan det har gått åt, men det är skitmånga... Jag har använt en tråd Classic Alpacka och en tråd Karisma. Anledningen till att jag valde den kombinationen är att jag tycker att Karisma är ett stabilt och bra garn att sticka i, det är ganska tåligt och går att tvätta ordentligt. Alpackan tog jag med för att mjuka upp det hela lite grann då Karisman är ganska sträv. Tillsammans blir det en bra kommbination som drar stickor # 6, så att det händer lite när man stickar. Tunnare stickor hade inte varit något alternativ för det här projektet...

Mönstret...hm, ja än så länge består det av blyertsanteckningar och högst interna skisser och hänvisningar i ett kollegieblock, men en vacker dag ska jag skriva rent det. Och då kommer det att bli dyrt...haha. Nä, men jag kommer inte att ta nån beställning på en likadan kofta kan jag lova, den här resan gör jag bara en gång! Mot nya utmaningar!

Mer bilder kommer sen när koftan är blockad och knappar isatta!

Nu är sportlovet slut och arbetsveckan startar om närmare bestämt 12 timmar. Ljuvligt. Men snart är det påsklov! Och innan dess ska jag till fjällen i två omgångar och har annat skoj att se fram emot, tjohoo! Plus att jag har ett jobb att gå till, så det är inte det minsta synd om mig, så det så!

Nu ska jag krypa ner i koftan och äta lite mer glass.

So long, knitters!


Kommentarer
Postat av: Anna Kim Udd

Supernygg! Förstår att du är nöjd! Hoppas du får det trevligt i fjällen och på jobbet! Snart är det lov igen! kram

2010-02-22 @ 19:17:56
Postat av: Petra.M

Den blev ju sketasnygg!!!!! Kan behövas i denna kyla:)

2010-02-22 @ 20:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0